Käyttöehdot
Yleistä
REEN online, (SReen), y-tunnus: 3006441-9, Helsinki; myy tuotteita yrityksille ja yksityishenkilöille Suomessa. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.
Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 7.7.2023 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.
Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkistathan hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat ja sisältävät verot ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Tekijänoikeudet
Kaikki oikeudet pidätetään. Taiteen, kuvien, tuotteiden ja ylipäätään minkään tämän sivuston sisällön käyttö tai kopiointi on kiellettyä ilman tekijänoikeuksien haltijan (Sonja Reen) kirjallista lupaa. Myös ostettuja tuotteita suojaa tekijänoikeus, ja niiden pohjalta on kiellettyä luoda minkäänlaisia aineellisia tai aineettomia uusia tuotteita ilman tekijänoikeuksien haltijan (Sonja Reen) kirjallista lupaa.
Toimituskulut
Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkauskoko) ja valitusta toimitustavasta. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
Tilaaminen ja sopimus
Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla lisäämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja luo näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.
Maksaminen ja maksutavat
Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla (Klarna tai tilisiirto). Mikäli valitset tilisiirron maksutavaksi, saat sähköpostiin tilausvahvistuksen yhteydessä maksuohjeet. Tilauksen käsittely etenee ohjeiden mukaisen maksusuorituksen jälkeen.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan oikean sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa. Mikäli valitset tilisiirron maksutavaksi, saat sähköpostiin tilausvahvistuksen yhteydessä maksuohjeet. Tilauksen käsittely etenee ja saat maksuvahvistuksen ohjeiden mukaisen maksusuorituksen jälkeen.
Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä sähköpostiinne mahdollisimman pian ja palautamme jo mahdollisesti tehdyn maksusuorituksenne viipymättä takaisin.
Toimitustapa
Toimitamme tilauksesi valitsemallasi käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla (esim. PostNord), jonka valitset tilauksesi yhteydessä. Kun tilaus on lähetetty, siitä tulee antamaasi sähköpostiin lähetysvahvistus.
Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, niin ota siitä mahdollisimman nopeasti kuva ja lähetä sähköpostilla sonja@reenonline.fi niin selvitämme tilanteen kuljetuskumppanimme kanssa.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomessa ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen n. 2-6 arkipäivää. Kuljetuskumppanimme on PostNord, ja heidän omat käytännöt löytyy heidän sivuiltaan https://www.postnord.fi/.
Huom. Osa tuotteista valmistetaan tilauksesta ja arvioitu valmistumisaika lukee tuotekuvauksessa. Kun tuote on valmis, se toimitetaan 2-6 arkipäivässä.
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Jos tahdot palauttaa tuotteesi niin kuluttajana sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai tilauksen viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta.
Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi ja viipymättä lähettämällä sähköpostiviesti osoitteeseen sonja@reenonline.fi. Kerro viestissä syy peruutukselle ja tilauksen tiedot, nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Vaihtoehtona sähköpostille voit toimittaa nämä tiedot palautettavan tavaran mukana kirjallisella ilmoituksella (alempana osoitetiedot).
Peruutusoikeus koskee vain vastaavasti palautettavia tuotteita. Tuotteiden on oltava ehjiä, käyttämättömiä ja huolellisesti pakattuja takaisinlähetystä varten.
Tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttaja maksaa palauttamisesta aiheutuvat kustannukset, eikä näitä kustannuksia makseta takaisin palauttajalle. Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.
Palautusosoitteemme:
SReen, 3006441-9, Valimotie 13 B G, 00380 Helsinki.
Yhteydenotot osoitteeseen sonja@reenonline.fi
Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme ( sonja@reenonline.fi ), niin saamme tilanteen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
Vastuunrajoitus ja Erimielisyydet
SReen ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Pyrimme sopimaan mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme ( sonja@reenonline.fi ) sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Päivitetty 4.4.2025